onsdag 24. september 2008

La meg gamble i fred

Jeg slutter ikke å overraskes og - til tider - ergre meg over maktapparatets iver etter å regulere hva det norske folk skal ha lov til å gjøre. Det er etter hvert så mange forbud og påbud og lover og regler om det meste, at jeg begynner å lure på hvor dette skal ende... Er tida inne til å emigrere !?
Det er greit å ha meninger om det "gale" andre gjør - og ikke gjør - men hvorfor skal dette gå ut over alle nordmenn ? Skal jeg lide for at andre er "idioter" ? Reguleringskåte "forståsegpåere" har vi alt for mange av !
Tidligere nevnte Bjarte Baasland er en av de som nå skal være et eksempel på hva vi ikke skal få lov til å gjøre. Gambling er farlig - i hvert fall så lenge det ikke er Staten som står bak !
Her er Jan Arild Snoens kommentar til ukulturminister Giskes siste forslag om gambling.

Ingen kommentarer: